“Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΑΙΜΑ” ΤΟ ΣΤΗΜΕΝΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ

Από φερμ

Καταρχήν δεν ήθελα να ανοίξω καινούριο θέμα πάνω από το προηγούμενο πολύ σημαντικό του θόδωρα, αλλά πρέπει, καθώς βλέπω ότι ορισμένοι όπως το Πολιτικό Καφενείο δε μάθανε τα μαθήματα της καθοδηγούμενης παραπληροφόρησης για τη Λιβύη που μετράει 6 μηνες και συνοδεύει τις φρικαλεότητες των ταγματασφαλητών φανατικών ισλαμιστών που καθοδηγούνται από τις μυστικές υπηρεσίες της υπερεθνικής ελίτ και το ανηλεές σφυροκόπημα του ΝΑΤΟ κατά του Λιβυκού Λαού.

Συνεχίζουν λοιπόν στο ίδιο μήκος κύματος της προπαγάνδας με κατασκευασμένα βίντεο για τη Συρία. Τα στημενα βιντεάκια βεβαια δεν είναι κατι καινούργιο στον επικοινωνιακό πόλεμο που συνοδεύει την επίθεση στα καθεστώτα που δεν έχουν ενσωματωθεί στη Νεα Ταξη του διεθνοποιημένου νεοφιλελευθερισμού. Γνωστό το παράδειγμα και στη Γιουγκοσλαβία και στο Αφγανιστάν και στο Ιρακ.

Εδώ όμως θα ασχοληθώ με αυτό το συγκεκριμένο που έγινε προσφατα λόγος με τίτλο «Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΑΙΜΑ».

Ένα ς προσεκτικός παρατηρητής μπορεί να δει πισω από αυτό που θελει να του περάσει η εικόνα. Το βιντεο καταρχήν ακολουθεί τη μεθοδο της εικόνας χωρίς περιεχόμενο.

Η εικόνα χωρίς περιεχόμενο διανθισμένη καθόλη τη διαρκεια από μια μουσική υποκρουση που σου καλιεργεί τη συναισθηματική φόρτιση, επικεντρώνει τον δέκτη σε αυτό ακριβώς που θελει να του περάσει χωρίς καμία τεκμηρίωση για την γνησιότητα των γεγονοτων.

Οι γρήγορες ενναλαγές της εικόνας αποβλέπουν ξανά στην καλιέργεια των συναισθημάτων χωρίς τεκμηρίωση ώστε να αποτυπωθεί η σημειολογία του βίντεο στον δεκτη ως «γνήσια».

Σκόρπια κορμιά με αίμα στο πάτωμα που υποτιθεται ότι είχαν πυροβοληθεί εκείνη τη στιγμή, χωρίς όμως να φαίνεται από πού πυροβολούνται ποιος τους πυροβόλησε και αν τελικά είναι πραγματι σκοτωμένοι. Σε ένα βιντεάκι που δείχνει υποτίθεται σκοτωμενους εκεινη τη στιγμή, ένας που είναι από πάνω από ένα πτωμα, φαίνεται να είναι σε τετοιο βαθμό ψύχραιμος, που καθώς γυρίζει τη μουρη του στην οθόνη είναι σαν να λεει «εντάξει; Το τραβάτε;»

Οι εικονες με σκοτωμένους ανθρώπους –δυστυχώς για τους κατασκευαστές του βιντεο – είναι πολύ πιο διαφορετικές από αυτές εδώ. Μπορείται να βρείται πολλές στα μπλογκς των παλαιστινίων πχ. Και οσοι από μας ήμαστε και κάποιας ηλικίας – ας πουμε μετα τα 35 θυμόμαστε ακόμα σκηνές πραγματικών δολοφονιών παλαιστινίων από του σιωνιστές που πριν ακομα και καποια λιγα χρόνια έπαιζαν ακομα καιστις ειδήσεις των 8.

Δε θα μακρυγορήσω πολύ γιατί δε χρειάζεται.

Λοιπον κοιτάξτε πάνω δεξίά στο βιντεο τι λεει το λογοτυπο. «Ugarit News»

Ποιο είναι το Ugarit news;; Το ξέρει κανείς ακόμα και στη Συρία; Ε λοιπόν κάποιοι το ξέρουν αλλά όχι ως πιστοποιημενο κανάλι παρά ακομα και τη σημειολογία του λογότυπού του που παραμπέμπει για σημειολογική τεκμηρίωση στο Skynewws. Το γνώρισαν ως «κανάλι προπαγανδας» και «οπτικής εξαπάτησης».

To κανάλι αυτό όπως αποδηκνείει και το κείμενο από κάτω που θα ποστάρω, δημιουργήθηκε πολύ προσφατα ακριβώς για να παίξει αυτό το ρόλο. Τα βιντεο του συγκεκριμενου «καναλιού» τα υιοθετεί -ΦΥΣΙΚΑ- το δορυφορικό κανάλι που επαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξαπατηση των μουσουλμάνων σε ολη τη γή, για το τι γίνεται πραγματικά στη Λιβύη.

Τωρα είμαστε σε θεση πλεον να καταλάβουμε ότι χωρις την προσφορά του Al Jazzera, η απομονωση των Λιβύων από τον ισλαμικό κοσμο, δεν θα ήταν γεγονός. Ένα γεγονός κρισιμο όπως αποδήχτεικε για να μπορεσουν να ενσωματώσουν με τη βία τη Λιβύη στις ανοιχτές αγορές του διεθνοποιημένου νεοφιλελευθερισμού.

Το «κανάλι» των «60 δευτερολέπτων» λοιπον που χρειάστηκε για να στηθεί και ο ρόλος του.:

Visual Propaganda?

July 21st, 2011 § Leave a Comment

Whenever I open al-Jazeera Arabic news portal I am never quite sure I’ll be ready for the photos.

Yesterday, the opening photo was of a Somali mother with her emaciated child. The other day, a close up of a corpse of a protestor. Today, however, really caught me off guard, or rather, got my guard up about the vulnerability of public sentiments in the battle for hearts and minds.

The action shot had blurred images around the edges but the center zoomed in on a youth in his underwear (briefs, not boxers).This was the visual accompanying the lead story on the portal this morning EST.

The youth is hunched over, blindfolded and being held by two individuals who appear to be in military uniform — one green, the other camouflage. The photo is cropped so that you cannot see the individual faces of those holding the youth or get sense of the background. The visual powerfully draws the viewer into the picture and focused on the man’s underwear and — sense of humiliation and loss of dignity. [I am not putting the full picture here for that reason.]

To me, the picture resonated with those from abu Ghraib prisonscandal in Iraq with the US military. Those photos which violated all cultural norms of modesty in the Arab society inflamed emotions.

I immediately turned to the comments to see readers’ reactions to the visuals. There was a comparatively large number of postings, already up to 90 by 10am EST, then 119 11:30. What was interesting and appeared new in the comments were the sectarian references to Alawite and Sunni — and then the pleas “we are all Syrian.” There have been increasing concerns about the source of sectarian division.

The more I studied the picture, the article (which conformed to hard news ethics) and the readers’ comments, the more suspicious the combination appeared. The readers appeared to be emotionally responding the picture and were fueled by deliberately provocative comments.

Then I noticed the picture credit — the “Ugarit News” — posted in the upper right. Never heard of “Ugarit News.” I googled Ugarit News.

No dedicated, established website that most established “news” sources have. Instead, which was not a good start, I found Ugarit’s home on “NewsCred” — a site where you can “create your own newspaper in 60 seconds.” And, it seems that Ugarit News may have done just that in May 2011. The site oddly only had a few random cultural news items about Syria.

More prominent was Ugarit News’ YouTube channel — created on April 2, 2011. An English channel was created last month to reach “the international media and non-Arabic speakers.” Noteworthy also, was the emphasis on credibility: “We choose our news sources carefully to maintain credibility and show the real picture of the event.”

Ugarit’s videos again echo of anonymity and are void of a sense of context. One might expect anonymity in uprising, but there have been several recent “hoaxes” that border on propaganda.

One of the defining aspects of propaganda is that some aspect of the communication experience is hidden. This could be the source, intent to persuade, etc. Another aspect, which I think I overlooked in the earlier posts on hoaxes as propaganda, is the emotionally charged nature of the communication experience. Propaganda not only emotionally engages but can emotionally charge viewers with fear, hate, and anger.

An example of anonymity and absence of context, is of two masked men smashing picture of the Syrian president. The men’s faces are covered, of course, but there is an absence of recognizable context. There is also something contrived or staged about the video; it focuses viewer’s attention entirely on the action. Almost professionally so.

There is also another extremely graphic video of men removing dead and wounded civilians from a road. The emotional tone of the video is reflected in the men’s voices. The men are calling out names of the victims, which humanizes the victims for the viewer and draws the viewer in emotionally. Again the video is void of contextual visual cues of where the road is, how the individuals were shot, who shot them to visually verify the story.

Ugarit News also has an active Twitter feed with several posts per hour as well as Facebook page. The “About us” section says that Ugarit News gives breaking news and photos. Seems that the Twitter account was also created in April — all part of what is beginning to add up to a coordinated strategic digital strategy.

There also seems something professionally persuasive about about the logo. A member of “Digital Spy” posted on May 11 that Ugarit’s logo bears a striking resemblance to the color and design of the well established Sky News in the U.K.

By visually imitating Sky News, Ugarit News is trying gain instant credibility and confuse the viewer. Given the speed with which images are shown on media, viewers could easily mistake Ugarit News with Sky News — and make the picture instantly credible. Such confusion tactics are another propaganda technique.

I have written before about the question of online ethics in public diplomacy, such as digital propaganda and pseudo sites. This is not the first time that credible and prominent news organizations have gotten caught up in the “battle for hearts and minds” during the Arab awakening. The Washington Post, New York Times, and Guardian all fell victim to #Amina, the GayGirlinDamascus who turned out to be a married American male living in Scotland.

Nor is this the first time that al-Jazeera’s credibility may have been compromised. There is clearly an information battle raging not only in Syria. Ugarit News may be yet another example of where open, credible “public diplomacy” by a political entity has taken advantage of the chaos of conflict and crossed the line over into propaganda.

====

UPDATE

The Al-Jazeera story continues to generate comments, well over 150 by this afternoon. However, the image has been replaced. [I have cropped the image for ethical reasons.]

The link and the story headline are the same: قصف مدفعي بحمص وتهديد دبلوماسي

Here is the new screen shot of story with new photo.

http://battles2bridges.wordpress.com/2011/07/21/emotionally-charged-visuals/

Σημερα είδα ότι εκτός από τον κ Βηχο, το στημενο βιντεο έχει υιοθετηθεί από συσσωμη την εκφυλισμενη «αριστερά» μετάξύ αυτών ΑΚ και Βαβυλωνία, αυτό έλειπε να μην υπηρχε εκει….

http://realdemocrasia.blogspot.com/

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to “Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΑΙΜΑ” ΤΟ ΣΤΗΜΕΝΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ

  1. Ομπλόμωφ says:

    Μια που ανέφερες το Voltaire Network και τον Meyssan, βλέπω σήμερα ανακοίνωσή τους στην ιστοσελίδα οτι κατά τη μεταφορά τους από το Ρίξος στο ξενοδοχείο Κορίνθια, οι ‘αντάρτες’ προσπάθησαν να συλλάβουν τον Meyssan! Τελικά δεν τα κατάφεραν λόγω της διαμεσολάβησης του Ερυθρού Σταυρού που είχε οργανώσει τη μεταφορά των δημοσιογράφων. Εντωμεταξύ σήμερα υποτίθεται θα μεταφέρονταν στη Μάλτα αλλά τελικά φαίνεται η κατάσταση δεν είναι τόσο ‘ελεγχόμενη’ από το ΝΑΤΟ και το πλοίο δεν προσάραξε σήμερα.
    http://www.voltairenet.org/Voltaire-Network-denounces-the

    Το σύντομο σχόλιο του Meyssan για την κατάσταση χθες ήταν αυτό:
    “Το κέντρο της Τρίπολης είναι κατεχόμενο απ’τους αντάρτες. Ο πληθυσμός κλεισμένος στα σπίτια του. Δεν υπάρχει χαρά αλλά τρόμος. Δεν υπάρχει ελευθερία αλλά ξένη κατοχή.”

    • φερμ says:

      Και φυσικά τα καθεστωτικά κανάλια και τα ελληνικά της κοινοβουλευτικης χούντας, μιλάνε για δημοσιογράφους που τους “απελευθέρωσαν οι αντικαθεστωτικοί” αφου ήταν σε καθεστώς πολυήμερης αιχμαλωσίας απο τους στρατιώτες της Λιβύης…
      Μαλλον θα εννοούν τους “δημοσιογραφους/πρακτορες” που απειλούσαν τη ζωή των Νεζμρογια, Μευσάν….
      Μιλάμε για την καθολική παραπληροφορηση σε ολα τα επίπεδα.

  2. Ομπλόμωφ says:

    Δυστυχώς εκεί φτάσαμε, πόλεμοι που διακιολογούνται με βάση…το youtube και το twitter. Μεγάλη πρόοδος αυτό το ίντερνετ τελικά.

    Θυμάμαι το αρχικό κύμα υστερίας το Φεβρουάριο (στην οποία είχε διαπρέψει ο γνωστός ροζ πάνθηρας) με βάση μια όντως φριχτή φωτό με δύο διαμελισμένους. Αυτοί υποτίθεται ήταν διαδηλωτές που βομβάρδισε ο Καντάφι.
    Είχες μια φρικαλέα φωτό με δύο ανώνυμα πτώματα, τελείως εκτός πλαισίου, ως απόδειξη για τα εγκλήματα που διέπραττε ο ‘χασάπης’.
    Στο κλίμα των ημερών ήταν όντως δύσκολο να βάλει κανείς το μυαλό του να σκεφτεί. Ποιά ήταν η απόδειξη γι’αυτό? Η πηγή ήταν οι ίδιοι οι ‘εξεγερμένοι’. Η πολύ σοβαρή πιθανότητα τα πτώματα να ανήκαν σε στρατιώτες που δέχθηκαν επίθεση θα ακουγόταν σχεδόν παρανοϊκή τότε. Σήμερα βέβαια ξέρουμε πόσο βίαιη υπήρξε η εξέγερση από την πρώτη στιγμή (αν και μερικοί παριστάνουν ακόμα οτι πιστεύουν τα γελοία ΜΜΕ των ΝΑΤΟ-Κόντρας).
    Δυστυχώς δεν έσωσα το άρθρο και ίσως το ξαναβρώ κάποια στιγμή άμα ψάξω, αλλά εξοργίστηκα πραγματικά για το μέγεθος της συναισθηματικής χειραγώγησης που όλοι υποστήκαμε όταν διάβασα κάπου το Μάϊο οτι οι εξεγερμένοι ανοίξανε ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ στη Βεγγάζη.

    Ναι, όταν μας πουλάγαν τα παραμύθια το Αλ Τζαζίρα και όλοι οι άλλοι συννενοημένα, οτι δήθεν ο Καντάφι βομβάρδιζε αθώους διαδηλωτές και άμαχους, στην πραγματικότητα αυτοί είχαν ήδη δικά τους πολεμικά από βάσεις της Βεγγάζης και πιλότους που είχαν λιποτακτήσει και τα χρησιμοποιούσαν κι αυτοί σε μάχες με τον λιβυκό στρατό. Τα αεροπλάνα τους έλεγε καθηλώθηκαν στο έδαφος όταν ξεκίνησε το υποτιθέμενο no fly zone, κι έτσι μετά ανοίξαν ένα μίνι μουσείο για τις ηρωικές αερομαχίες τους.
    Αλλά εδώ επί ένα μήνα μας πουλούσαν το παραμύθι οτι ο στρατός τά’χε βάλει με άοπλους διαδηλωτές, και με βάση αυτές τις ‘πληροφορίες’ έβγαινε ο κάθε καραγκιόζης κι έβγαζε αναλύσεις και πορίσματα και έδινε λευκή επιταγή στο ΝΑΤΟ και τους ‘ανθρωπιστές’….

  3. Ομπλόμωφ says:

    Αλήτες…..http://www.washingtonpost.com/world/middle-east/bodies-scattered-around-libyas-capital-raise-specter-of-mass-killings/2011/08/25/gIQAkO7AeJ_story.html

    Δεκάδες εκτελεσμένοι άοπλοι οπαδοί του Καντάφι γύρω από το συγκρότημα της Μπαμπ Αλ Αζιζίγια…εκεί που κατασκήνωναν για να δείξουν την στήριξή τους.
    Και μόνο η φωτογραφία αρκεί για να την τρίψεις στη μούρη αυτών των χυδαίων ψευτοπροοδευτικών οπαδών των Κόντρας…αλλά πού φιλότιμο.

    (κι ο συντάκτης ενώ κάνει σαφές οτι επρόκειτο για τους οπαδούς που κατασκήνωναν εκεί, αφήνει υπόνοιες για έναν εκτελεσμένο επειδή είναι μαύρος!)

  4. Ομπλόμωφ says:

    Οι καννίβαλοι αγαπημένοι των ευρωαριστερών συνεχίζουν τα πογκρόμ αφρικανών στην Τρίπολη: (σημερινές φωτό…) http://www.tweetdeck.com/twitter/antiwar_soldier/~JVRj0

  5. Pingback: ΤΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ UGARIT NEWS ΤΩΝ 60 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ… « ΑΝΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ εξω απο τα ελεγχομενα "εναλλακτικά μιντια"

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s